Day 2: San Francisco

22 juli 2014 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Na het op tijd gaan slapen op dag 1 (20:00 lokale tijd) en een nachtrust van minimaal 12 uur, waren we om 7:00 weer klaar wakker. Wij hadden besloten om de dag goed te beginnen met lekker ontbijt. Niet wetend waar wij gingen ontbijten hadden we al besloten om lekker te gaan wandelen totdat we wat leuks tegen zouden komen.

Op weg naar Union Square zagen wij een politie auto staan voor Barbary Coast pastry & coffee. Wij hadden meteen een beeld van een (dikke) politie agent die donut en koffie haalt voordat hij aan zijn werkdag gaat beginnen. Dit overtuigde ons om een kijkje binnen te nemen. We kozen alle vier voor een lekker broodje met ei en spek en kop koffie of vers sapje om de dag mee te beginnen.

Na ons ontbijt zijn we gaan lopen naar het fietsverhuur bedrijf (Blazing saddles). Na een korte instructie over de mogelijke routes en informatie kregen wij 4 mountainbikes en kon het avontuur beginnen. Tijdens onze route kwamen wij door het Golden gate park. Een gedeelte van het park was afgesloten en toen wij verder fietsten zagen wij dat dit de route was voor de Walk for Aids. Op deze route waren verschillende entertainers, zoals muziek bands en buikdanseressen. Na het verlaten van het park kwamen wij op het strand. Hier konden we de Pacific Ocean bewonderen. We wilde de route wat spannender maken en hadden daarom gekozen voor de heuvelachtige route. Sommige gedeeltes van deze route waren iets te spannend/stijl. Maar gelukkig kent elke heuvel ook een afdaling.

Aangekomen beneden hadden we een tussendoortje gehaald om even weer wat energie te hebben voordat we verder gingen met onze fiets tour over de Golden Gate Bridge. Het was vooral aan het begin erg druk en je moest goed rekening houden met andere fietsers vooral Chinezen. Zij konden amper fietsen en slingerde veel. Dus als je even niet goed oplette fietste je ze zo onderste boven.

Aan het einde van de Golden Gate Bridge begon de afdaling richting Sausalito. Beneden had je uitzicht op de 'bridge' die nu zichtbaar was aangezien aan het begin van de dag de helft van de brug niet zichtbaar was door de mist.We fietsen weer een stuk verder en kwamen aan in Sausalito.

Nadat we een aantal foto's hadden genomen hebben wij onze fietsen geparkeerd en alvast ingecheckt voor de ferry om de oversteek terug te kunnen maken. We moesten nog minimaal een uur wachten waardoor we Sauslito goed hebben kunnen verkennen en rustig hebben kunnen lunchen in een lokale café.

Daarna was het tijd om de Ferry te nemen om terug te gaan naar de port van San Francisco. Tijdens de vaart kwam er een heerlijk zonnetje te voorschijn.

Bij terugkomst was het weer tijd om te gaan dinneren.Tijdens het wandelen richting het hotel kwamen we leuk tentje tegen genaamd Lefty O'doleys. Het was een sportbar met life muziek waar je ook goed kon eten.

Na het eten liepen we moe maar zeer voldaan terug naar ons hotel om heerlijk te gaan slapen en uitgerust de volgende dag te kunnen beginnen.

1. Ilse:
    22 juli 2014
    Leuk guys! Gneiet er nog lekker van!
  2. Elleke:
    22 juli 2014
    Geweldig jongens, ik ben jaloers! De heuvelachtige route is me zeer bekend;) Nog een tip tussendoor, de Cheesecake factory bovenin de Macy's op Union Square: http://www.yelp.com/biz/the-cheesecake-factory-san-francisco-2, voor lunch/diner/toetje? is een toplocatie. groeten elleke
  3. Jacques en Coby:
    Hoi Luitjes,

Leuk verslag en foto's.
    Hoe is het nieuwe hotel? En de auto? Gaan we te snel?
    Heeft Misha nog last van haar jetlag?
    Zo te zien gaat het fietsen jullie goed af, maar hoe zat het met de wegen ?
    Geniet allen en hou ons op de hoogte.
    Bij ons is een hittegolf aan de gang en zo te zien zijn jullie beter af.
    Doei.
    J&C