Dag 3: San Francisco

23 juli 2014 - San Francisco, California, Verenigde Staten

De laatste en derde dag San Fransisco begon met een zeer lekker en goed gevuld ontbijt bij Lori's Diner.(Zo goed gevuld dat we het gevoel hadden voor een paar dagen gegeten te hebben.) Deze Diner was een typisch een Grease style diner.

Om het ontbijt gelijk een beetje te verbranden zijn we naar Union Square gelopen. Daar hebben we nog wat rond gelopen, maar liepen al snel weer door richting Fisher men's Warf. (lombard street) Dit is zeer toeristische haven met veel soeveniers winkeltjes en verschillende eet gelegenheden. Ook was er veel te doen en te zien, zo zijn wij ook naar de 'beroemde'zeehonden geweest (zoals dat daar stond aangegeven). Deze lagen heerlijk lekker, op houten vlotten in de haven te zonnen.

We hebben nog wat gelopen door Fisher men's warf en zijn naar Pier 33 gelopen om alvast te kijken waar we vanavond moeten zijn voor de boot naar Alcatraz. Daar aangekomen hebben we heerlijk weer in het zonnetje gezeten en opgezocht waar Lombard street is. Dit is een straat die stijl zig zagend naar beneden loopt. De weg hier naar toe was behoorlijk stijl en bevatte veel trappen. Ook kwamen we door een mooie wijk en Chinatown.

Toen we vlakbij waren kwamen we op een punt dat ons zeer bekend voor kwam. Het bleek dat we op de heenreis naar Fisher men's warf hier al langs waren gekomen. We moesten op dat moment alleen links omhoog te kijken en dan hadden we Lombard street al zien liggen.

Het laatste stuk was zeer stijl, maar boven aangekomen was het meer dan waard. Het is een zeer bijzonder gezicht om de auto's zig zagend naar beneden zien komen. Ook het uitzicht was zeer mooi. Na wat mooie foto's te hebben gemaakt zijn we weer naar beneden gelopen. Tijdens de route naar beneden kwamen we langs een massage salon. Als eerst waren we er gewoon langs gelopen maar Bas wilde graag een keer een massage proberen, dus zijn we terug gelopen. Bas heeft toen een heerlijke stevige massage gehad van een half uur. Na deze massage zijn we lekker een vette hap gaan eten bij de zeer bekende... Mac Donalds!

In de Mac Donalds zaten we rustig aan een tafeltje te eten. Naast ons tafeltje was een toilet waar een behoorlijke rij stond. Al snel kwam er een man binnen lopen die achter in die rij ging staan. Na een tijdje schreeuwde deze man naar de cassieres van de Mac Donalds; 'Why is this line not moving!'. Een aantal mensen om hem heen moesten erg lachen waaronder wij, want hij stond al een tijdje in de rij voor het toilet. Dus al snel werd hem dit duidelijk gemaakt.

Na het eten zijn we naar pier 33 gelopen om met de boot naar Alcatraz te varen. Daar aangekomen was het wel erg donker en bleek dat ze gesloten waren. We dachten dat we de nacht tour hadden geboekt, daarom nogmaals op de tickets gekeken. En ja hoor stond er am op. Dit was een terleurstelling, maar niet anders. Aangezien we alle hoogte punten al hadden bekeken hebben we een taxi terug naar het hotel genomen.

De jongens waren de hele weg naar het hotel aan het verheugen op de zeer grote huur auto die we de volgende morgen gingen halen.

1. Coby en Jacques:
    24 juli 2014
    Hallo mensen,

Wat een teleurstelling dat Alcatraz. Maar ja, als dat het enige is. Wij begrijpen dat jullie nog zoveel op het programma hebben staan. Volgens mij had Misha een complete planning met data en tijden gemaakt.

Veel plezier in Yosmite