Dag 2 en 3: Flagstaff

6 augustus 2014 - Flagstaff, Arizona, Verenigde Staten

De tweede dag in Flagstaff zijn we eerst naar de Walmart gereden om wat brood te halen voor tussen de middag en een lekkere salade voor s'avonds. Scheelt weer wat geld en wij hebben toch een koelbox waar alles in kan! Het ijs is nog steeds gratis in elk hotel te vinden. Vervolgens zijn we met de auto een tour gaan doen door de Grand Canyon. We hadden een aantal mooie punten uitgezocht waar we gingen stoppen om van het uitzicht te genieten. En wat voor een uitzicht! Als je er staat dan lijkt het wel alsof je het nep is! Op sommige punten kun je 10 tallen kilometers ver kijken. Echt geweldig. Wij waren bij de South Rim, de North Rim wat nog mooier schijnt te zijn dan de South Rim (Veel mooier kan bijna niet volgens ons) was weer 300 km verder rijden + 300 km terug + daar rondrijden = bijna 800 km. Daar hadden wij geen zin in. Achteraf was de south rim helemaal prima. Je moet er echt even voor gaan staan om te bevatten hoe enorm de Grand Canyon is. Bij een van de uitkijk punten hebben wij leuke souvenirs gekocht, deze zullen jullie wel zien wanneer wij terug zijn. Wij hebben al met al die dag bijna 400 km gereden en met het verbruik van onze auto is dat al gauw meer dan een halve tank (90 liter)! Ach de benzine is toch maar 90 cent. Al met al weer een erg lange dag met veel indrukken en foto's! Een ervaring die wij niet hadden willen missen.

De derde dag hadden we heerlijk uitgeslapen aangezien de indrukken van de dagen ervoor zijn tol begon te eisen. Een relax dagje was dus het plan! Als ontbijt hebben we aan de overkant van het hotel een Subway broodje gehaald, lekker vettig en het vult genoeg voor een halve dag.

Na lekker rustig de dag te zijn begonnen begon de zoektocht naar een bioscoop aangezien er een leuke nieuwe film uit was '' guardians of the galaxy ''. De zoektocht naar de bioscoop was nog niet zo makkelijk en na een paar keer op het verkeerde spoor gezet te zijn door ons navigatiesysteem en waarschijnlijk de hele toeristische route te hebben gereden toch nog de bios gevonden. Een gezellig drukke typisch amerikaanse bioscoop met veel tieners op de iphone en uitbundig lachende Amerikanen tijdens de film, die overigens erg leuk was, maakte de ervaring weer erg leuk.

Voordat wij naar de film zijn geweest ook nog in en typische Amerikaans winkelcentrum rondgelopen, erg vermakelijk, voor een stadje zoals Flagstaff nog redelijk groot! Het is alleen al leuk om alle mensen te bekijken die er rond lopen te bekijken. Misha heeft d'r nagels nog laten bijwerken bij een nail salon met een slecht engels sprekende chinees die naar hielp. Ze verbaasden zich erover dat Misha zo goed engels kon! Wel weer typisch dat een Europeaan beter Engels kan die mens die waarschijnlijk al een tijdje in Amerika woont. Al met al een lekker relaxte dag om lekker bij te komen voor de lange reis voor de boeg want: Morgen begint de reis naar Hawaï :) !!!!!!!