Hawaï dag 1 & 2

12 augustus 2014 - Hawaï, Verenigde Staten

Jullie hebben nog onze verhalen van Hawaï van ons tegoed! Deze hebben wij niet geüpload omdat wij elke dag zo druk waren in Hawaï en er gewoon niet aan toe kwamen.

Dag 1: begon al vroeg aangezien wij onze huurauto weer moesten inleveren bij de luchthaven van Phoenix. Ongeveer 2,5 uur rijden vanaf Flagstaff waar wij sliepen. Rond 2 uur zouden wij gaan vliegen en met wat speling wilde wij maximaal 11 a 12 uur de auto hebben ingeleverd. De reis verliep voorspoedig en wij hadden de auto al rond 11 uur bij het verhuurbedrijf staan en liepen wij met onze koffers naar de terminal toe.

Daar aangekomen de juiste vertrekhal opgezocht, onze koffers bij Delta ingechecked en lekker aan relaxen aangezien wij nog een lange dag voor de boeg hadden! Gelukkig waren wij op tijd bij onze oorspronkelijke vlucht van na ongevee 1 uur wachten merkte Jasper op dat onze vlucht van Phoenix naar LA zo'n vertraging had dat wij onze aansluiting in LA voor de vlucht naar Hawaï nooit meer konden halen. Wij gelijk naar de service balie gegaan en na veel gezucht en zoekwerk van de vriendelijke baliemedewerkster wist ze ons op een vlucht naar Maui (een van de Hawaiaanse eilanden) te krijgen. Wij moesten dan wel rennen want we hadden nog 45 minuten op deze vlucht te halen en wij moesten ook nog naar een andere Terminal. Nou wij met alles koffers door de terminal racen, met de bus naar Terminal 2 en daar snel naar de balie van US Airways gegaan. Na 15 minuten klooien door de niet zo vriendelijke baliemedewerkster is het haar gelukt op onze tickets uit te printen. Ze verwachtte niet dat wij de vlucht nog konden halen maar wij moesten het maar proberen. Uiteindelijk hebben wij onze vlucht naar Maui gehaald en moesten wij vanaf Maui weer door daar onze eindbestemming Oahu.

Uiteindelijk is de vlucht super verlopen en waren wij nog voor onze oorspronkelijke planning in Oahu. Het enige nadeel is dat onze koffers de volgende dag pas aankwamen maar die zou Hawai Air keurig naar ons hotel laten brengen.

Op het vliegveld een shuttle busje naar het Queen Kapiolani hotel genomen!  Voor 35 dollar P.P brachten ze ons naar het hotel en brachten ze ons aan het einde van onze vakantie ook weer terug naar het vliegveld. Helemaal super dus.

Het was al donker toen wij aankwamen op Oahu dus veel indrukken kregen wij niet van het eiland. Na ongeveer 40 minuten rijden aangekomen bij ons hotel in Waikiki. Een prima hotel en ongeveer 3 minuten lopen van het strand van Waikiki. Snel ingechecked de hotelkamer even bekeken en daarna snel naar het strand van Waikiki gelopen. Het bruist er van de winkeltjes, hotels, restaurants, mensen, muziek ect. Een hele prettige sfeer en relaxte sfeer hangt er. Na het verkennen van de omgeving terug gegaan naar het hotel om lekker te gaan slapen.

Dag 2: Een strand dagje! aangezien onze bagage pas in de middag werd verwacht zijn wij eerst op zoek gegaan naar een winkel om zwemkleding en een body board te halen. Een bodyboard is zo'n klein board waar je op je buik op ligt en waarmee je op een golf kan glijden. Waikiki lijkt en is heel toeristisch, maar het is er niet zo druk dat je niet normaal op het strand kan liggen. In tegendeel. Ons hotel lag aan het redelijk rustige gedeelte van het strand met mooie hoge golven en natuurlijk helder blauw water. Eldar en Misha kwamen een paar uur later op het strand aangezien die ook nog zwemkleding moesten kopen en dat wat langer duurt bij vrouwen dan bij mannen haha!

Nadat wij ongeveer van 10 tot 3 op het strand hadden gelegen besloten wij om een lange wandeling langs Waikiki te maken en eens te bekijken wat er allemaal te doen is. Zoals wij al zeiden: Veel toeristen (Japanners maken 30% van de toeristen op), winkeltjes, hotels, restaurants, kraampjes ect. Heel gezellig dus en wij waren dan ook al snel een paar uur aan het wandelen.

Onderweg kwamen wij nog een leuk restaurant tegen (Lulu's) waar wij besloten om lekker te gaan avondeten. Voor een fatsoenlijke prijs kun je je buik vol eten hier. Het restaurant kijkt uit over de zee en er zitten geen ramen in. Je hebt dus een zeebriesje en uitzicht. Een van de voordelen van het lekkere klimaat zullen wij maar zeggen.

Na heerlijk te hebben gegeten en nog wat te hebben rondgelopen kwamen wij rond 9 uur moe maar voldaan weer aan bij het hotel.

De volgende dag stond Pearl Harbour op het programma! Wij worden om 06.50 opgehaald bij het hotel en rond 19.00 weer teruggebracht. Wij gaan het memorial bekijken, luchtvaarmuseum, USS Missouri, USS Brownfish! Een volle dag dingen bekijken en veel indrukken in ons opnemen dus.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade