Dag 2 en 3: Yosemite National Park

25 juli 2014 - Yosemite National Park, California, Verenigde Staten

De tweede en derde dag in Yosemite/Oakhurst. De afgelopen twee dagen hebben we zeer bergachtig gebied gezien (zie ook de mooie foto's). Het was zeer warm in de zon dus we stonden vroeg op om nog een beetje koel te beginnen.

De tweede dag begon met een ontbijt en bepalen welke route we gingen wandelen. We kwamen er nog niet helemaal uit dus we reden alvast naar Yosemite national park. Daar aangekomem hadden we natuurlijk veel keuze uit verschillende routes. Ons leek de route 'mist trail' het leukst, omdat dit eindigde op een mooie waterval (vernal Fall). Dit was een route van 5 km, dus we dachten dat moet ons lukken. We begonnen met vol goede moed te lopen, net als veel andere mensen. Op de route naar boven zagen we veel (tamme) eekhoorntjes. Ook kwamen we heel veel nederlanders tegen. Er waren steeds meer mensen die langs de kant zaten om even uit te rusten. De weg was zeer stijl en hield maar niet op.

We kwamen langs de laatste drinkplek en toiletten, waar we even gestopt zijn om bij te komen. We waren toen ongeveer op de helft, maar we hadden het gevoel dat we er vlakbij waren. We zijn al snel weer verder gelopen. Uiteindelijk ging het pad over naar een 'natuurlijk' gebouwde trap en kwam de waterval in zicht. We gingen een hoek om en konden nu een groot gedeelte van de trap zien. We moesten nog een heel eind recht omhoog en stapte, met tussen pauzes stevig door. Boven aangekomen hadden we een heel mooi uitzicht en het was het klimmen, zwoegen en zweten echt waard. We hadden het gevoel dat we 20 km hadden gelopen.

Voordat het water naar beneden denderde was er iets hoger gelegen achter een aantal rotsen een soort van 'meer' waar je in kon zwemmen. Ook al was het een zeer warme dag, het water was behoorlijk koud. Maar Bas, Jasper en Eldar wilde graag in het water zwemmen en dat hebben ze ook heel dapper gedaan. Misha bleef lekker warm op een rots zitten met alleen heerlijk de voeten in het koude water.

Na heerlijk bijgekomen, zijn we begonnen aan de terug tocht naar beneden. Dit ging voor ons gevoel veel sneller. We kwamen veel mensen tegen die het hele stuk nog naar boven moesten en nu al uitgeput eruit zagen. Een aantal mensen zeiden tegen elkaar het is niet zo ver meeer omhoog. Wij dachten je moet eens weten.

Aangekomen bij de auto hebben we nog een 'zeer verlaat' broodje gegeten om vervolgens terug te reizen richting het hotel. Voor dat we daar waren zijn we nog langs Glacier point gekomen, waar we een heel mooi uitzicht hadden over de omgeving.

Onderweg kwamen we een steakhouse tegen, Sweetwater steakhouse. Hier hebben we heerlijk zitten eten. Als voorgerecht hadden we vlaamse frieten met onion rings en alle vier een salade. Vervolgens als hoofdgerecht hadden Eldar en Bas een steak (voor Bas de grootste), Misha drie kleine runder medaillions met spek en Jasper een grote portie spare ribs die hij deelde met Bas. En als dessert een heerlijke brownie (zeer groot) met ijs, die we twee keer hadden genomen om smaen te delen.

We hadden gelijk besloten om de volgende dag hier weer te eten, vooral omdat we 10% korting zouden krijgen als we daar voor de tweede keer kwamen.

We waren helemaal kapot van de hele dag wandelen en lagen al weer vroeg op bed.

De volgende dag (derde dag) zijn we weer vroeg opgestaan om weer naar Yosemite national park te gaan. We hadden besloten om er niet zo zware dag van te maken als gisteren. We wilde graag het 'Tioga pass' rijden, dit wordt gezien als de mooiste weg van Yosemite. Je rijdt langs mooie uitzichtpunten en natuurlijke meren in zeer bergachtig gebied.

We begonnen aan de tocht met de auto, de weg ging een lang gedeelte omhoog en bevatte veel bochten. Ook reden we bij een aantal gedeeltes dicht langs het ravijn. Het was echt heel mooi. Onderweg zijn we nog een aantal keer gestopt bij uitzicht punten. Ook zagen Jasper en Misha een kleine beer langs de kant van de weg. Helaas konden we er geen foto van maken vanuit de auto, omdat het te snel ging. En toen we eenmaal stopte om even stukje terug te rijden was de beer al weg.

Na een groot stuk verder te hebben gereden stopte we bij Tenaya Lake, dit is een heel groot meer tussen de bergen (echt een plaatje voor op een kaart). We hebben daar een tijdje op een grote steen foto's gemaakt, gezeten en gelegen in de zon. Ook hebben Jasper en Bas lekker in het koude water gestaan. Vervolgens zijn we een stukje verder gereden naar de andere kant van het meer waar meer een soort van strand was. Daar hebben Jasper, Eldar en ja ook Misha gezwommen in het heldere water. Het was eerst behoorlijk koud, maar als je er eenmaal inlag viel het reuze mee. Bas wilde graag langs het strand lopen en wat mooie foto's maken.

Na heerlijk uitgerust en weer opgedroogd te zijn zijn we weer in de auto gestapt en weer richting het hotel gereden. Op de terug weg zijn we nog een aantal keer gestopt bij mooie uitzicht punten. Om vervolgens weer lekker te gaan eten bij Sweet Steakhoouse, waar we dit keer BBQ chicken wings als voorgerecht hadden. Twee van ons hadden gekozen voor een heerlijke tomaten soep en de andere twee voor de salade. Als hoofdgerecht hadden Eldar en Misha een steak. Jasper had nu een halve portie spare ribs (gisteren was toch iets te veel) en Bas een groot, zeer lekker stuk prime rib. Oftewel we hebben weer lekker zitten smullen.

Na onze buikjes weer rond te hebben gegeten, gingen we weer terug naar het hotel. Zo kunnen we morgen weer goed op weg naar Monterey!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade