Monterey

26 juli 2014 - Monterey, California, Verenigde Staten

De laatste dag van Okhurst is aangekomen op naar Monterey. Eerst nog even ontbijten bij het hotel, auto inpakken en wij gingen op weg.

De rit naar Monterey was 260 km. Onderweg kwamen wij verschillende landschappen tegen. Het eerste gedeelte was een heuvelachtige dorre omgeving met weinig auto's. Eenmaal op de snelweg werd het vanzelfsprekend wat drukker en vervolgens kwamen wij door typische Amerikaans dorpje met veel fastfood restaurantjes.

Rond 1 uur kwamen wij aan bij ons hotel in Monterey. Wij konden tot 3 uur niet inchecken dus gingen we naar het strand Marina Beach. Het was behoorlijk mistig waardoor wij niet ver over het strand konden kijken. Om iets meer van het strand te zien zijn wij een stuk gaan lopen langs de kust lijn. Ook konden wij op deze manier foto's van de omgeving maken.

Na het wanden zijn we naar aquarium van Monterey gereden. Dit is het grootste auquarium ter wereld. Aangekomen bij het aquarium kregen wij een kaart van het aquarium en zijn wij het gaan verkennen. Het was een bijzonder mooie aquarium met veel verschillende en bijzondere vissen en andere zeedieren (zie foto's).

Na paar uurtjes te hebben rondgelopen kregen wij trek. Bas had op de weg naar het aquarium Carl's junior gezien. Dit is een fastfood restaurant waar hij eerder een reclame van had gezien. Wij zijn naar Carl's junior gelopen en hebben deze nieuwe burgers besteld. Het zag er niet zo mooi uit als op het plaatje maar het smaakte zeer goed. Het was een burger met veel vlees.

Met volle buik zijn wij richting het hotel gereden. Na een nacht slapen is er morgen lange rit voor de boeg over highway 1 richting  Los Angeles.

1. Coby en Jacques:
    28 juli 2014
    Wat een leuke verhalen. We genieten elke keer weer met jullie mee.
    Hier komt nu in het nieuws dat er bosbranden zijn in California. Hebben jullie hier wat van gemerkt. Zover we nu kunnen zien hebben jullie er nu en in de komende (reis)dagen geen last van. In Yosemite Park woedt ook een brand (of is inmiddels uit?).

Verder zagen we op de planning dat jullie woensdag om 4.20p gehaald worden (bij het hotel?) voor de helicoptervlucht. Dit is toch wel 's middags? Mocht de taxi te laat komen, dan moeten jullie direct bellen.
    Ook zagen we dat jullie je boeking tenminste 24 uur van te voren telefonisch moet bevestigen.

Nou dit gaat vast allemaal lukken. Veel plezier dinsdag met jullie reis naar Las Vegas.
    Groetjes Jacques en Coby