Dag 2: Los Angeles

1 augustus 2014 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

Dag 2 in The city of Angels.

Ook deze dag begon weer vroeg met een ontbijtje in het hotel (was maar 8 dollar) maar het was om het maar even grof te zeggen niet te vreten. Maar voor 8 dollar per persoon mochten wij niet klagen.

Wij hadden besloten om de dag te beginnen met een bezoekje aan het Getty Center. Een enorm complex wat gebouwd is om de kunstcollectie van J. Getty een rijke oliemagnaat die in de jaren 70 is overleden te huisvesten. Hij was een van de eerste personen ter wereld die meer dan 1 miljard dollar had en een fervent kustverzamelaar. Het complex is geopend in 1997 en zou eerst ongeveer 350 miljoen dollar kosten maar uiteindelijk heeft het 1.3 miljard dollar gekost. Het lijkt wel de fyra. Maar is resultaat mag er dan ook naar zijn! het ligt op een heuvel die over LA uitkijkt en het ontwerp is prachtig. Heel modern, mooie materialen en gewoon de grootte van het complex is al indrukwekkend. Hier lekker ongeveer 2 a 3 uur rondgelopen. Je hoeft trouwens alleen 15 dollar voor parkeren te betalen voor 1 auto en that's it. Geen belachelijke entreeprijzen.

Na dus lekker bij The Getty Center te hebben rondgelopen zijn wij doorgereden naar Hollywood boulevard waar ''The Hollywood Walk Of Fame'' ligt. Een stoep met wat tegels met de namen van sterren erop. Niet heel bijzonder maar wel leuk om gewoon lekker rond te lopen en te genieten van alle types die in LA rondlopen en rijden. Gek uitgedoste mensen op fietsen met een een geluidsysteem erop die je in een auto verwacht. Patserbakken met enorme velgen en luide muziek en natuurlijk de rijke mensen met hun Bentley's, Rolls Royces en Ferrari's. Overigens zijn veel dure auto's gehuurd dus het is weer meer show dan realiteit.

Toen wij de walk of fame hadden afgelopen was het ook alweer tijd om te gaan avondeten en dat wilde wij graag bij Hooters doen. Hooters valt het best te omschrijven als een bar met de vrouwen van de bediening gekleed in ''sexy kleding'' wij vonden het meer ''ordinaire kleding''. Super korte broekjes en borsten die er bijna uit vielen. Verder is het eten gewoon fastfood. Bas kreeg nog op zijn donder omdat hij ging filmen/foto's maken. Dat mag dus niet!  Verder was Hooters erg vermakelijk.

Na deze redelijk intensieve en vooral warme dag zijn wij terug gereden naar het hotel om lekker te relaxen/douchen en bij te komen. De volgende dag hadden wij namelijk een fietstocht over Venice Beach en Santa monica pier in de planning die ons ook wel een paar uur zou bezig houden. Maar daarover later meer!