Dag 3: Los Angeles

3 augustus 2014 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

De laatst volle dag in LA. Wij hadden besloten om hier lekker een relaxte fietsdag van te maken. Langs Venice beach zijn volop fietsverhuur bedrijfjes te vinden waar je van die ''lowrider'' fietsen kan huren. Ze zijn niet gemaakt voor snelheid dus je kan op je gemak lekker rondfietsen.

Het is ongeveer 30 minuten rijden naar Venice Beach vanaf ons hotel en we hadden de auto ongeveer 5 a 10 minuten lopen van het strand geparkeerd. Er zijn volop parkeerplekken aanwezig langs het strand maar dat kost weer 20 dollar. Als echte Hollanders lopen wij dan liever een stukje.

Het fietsverhuurbedrijfje was al snel gevonden en degene achter de balie was een typische gespierde man uit LA met weinig haast en weinig klantenservice. Lekker relaxed zullen we maar zeggen.

Eenmaal op de fiets is het gewoon een kwestie van het fietspad langs Venice beach te volgen. Als dit fietspad volgt zul je vanzelf alle leuke dingen tegenkomen! Allerlei kraampjes, straatartiesten, gekke winkeltjes, veel zwervers en natuurlijk heel veel toeristen. Een gezellige boel zullen wij maar zeggen. Om de 5 minuten stonden wij dan ook ergens stil om iets te bekijken. Het is ongeveer 5 km fietsen na het eind van het strand waar Santa Monica pier ligt. Dit is een gezellige pier in de oude Amerikaanse stijl die vol staat met winkels, een pretpark en eetgelegenheden. Aangezien wij geen sloten op onze fietsen hadden en het niet aandurfde om de fietsen onbewaakt te laten staan hadden wij besloten om later met de auto naar de pier te rijden en dan daar ons avondeten te halen.

Het parkeren bij de bier was verbazingwekkend goedkoop. Er zat een maximum van 2 uur aan en het kostte dan 3 dollar. Het tentje wat wij hadden uitgekozen om te gaan eten was ''Bubba Gump Shrimp''. Voor degene die dit bekend voorkomt het is inderdaad in dezelfde stijl als de film Forrest Gump. Erg leuk aangekleed met lekker eten en aardige bediening.

Na deze toch wel lange dag lekker terug naar het hotel om ons even op te frissen. Daarna nog een wandeling gemaakt naar het centrum van LA om naar een enorme bioscoop te gaan om lekker relaxed een filmpje te pakken. Ook een leuke ervaring, de bioscoop is enorm, de stoelen zijn super relaxed en het kleinste drankje is al veelste veel voor ons! ''Living the American life''

1. Ingrid:
    3 augustus 2014
    Jullie vermaken je wel :)! Nog veel plezier!
  2. Leola:
    3 augustus 2014
    Wat een ervaring! Nog meer beroemde mensen gezien? Nog plekken gezien die uit een film komen?