Dag 1: Los Angeles

1 augustus 2014 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

Zo hier dan eindelijk weer een update! Wij hebben het zo druk/gezellig ect. gehad de laaste dagen in Los Angeles en Las Vegas dat wij helemaal geen tijd hebben gehad om een update te plaatsen. Maar geen bericht goed bericht is dan het gezegde toch?

De dag begon in Monterey, een prachtig gelegen kuststadje die vlakbij Highway 1 (The pacific highway) er wordt ook wel gezegd dat dit de mooiste weg ter wereld is. Dan moet het niet mistig zijn. De dag begon redelijk vroeg met een heerlijk ontbijtje uit onze koelbox. Die koelbox is trouwens een super handig ding! Wij hebben er altijd wel wat drinken, eten en andere lekkernijen in de koelbox zitten en bij elke winkel, hotel en tankstation kun je wel een zak ijs halen voor 3 dollar. Ideaal dus.

Eenmaal in de auto waren wij al snel op highway 1 aangekomen, een smalle slingerende kustweg met 2 rijbanen. De drukte viel ons alles mee en wij konden dus lekker doorrijden zonder in de file te staan. Langs de route zijn overal uitkijkpunten te vinden om van het prachtige uitzicht te genieten. Wel is de snelweg beroemd om de mist die er hangt. In ons geval dus ook! Wij hebben nog genoeg mooie punten gezien maar als het een heldere dag was geweest was het vast nog mooier geweest.

Nog ongeveer 2 uur rijden (van de in totaal 6 uur durende rit) hebben wij pauze gehouden bij een restaurant/buiten BBQ/uitzichtpunt/live muziek tentje. Erg gezellig met veel mensen, live muziek van een oude Amerikaanse mannen met een te dikke buik band. Wel erg goede muziek trouwens! Hier dus lekker een ijsje gehaald, rond gelopen en van het uitzicht genoten.

Na ongeveer een uurtje zijn wij weer ''on the road'' in onze benzinesluper (1 op 7.70) hebben wij tot nu kunnen redden. Niet eens zo heel slecht aangezien de kofferbak propvol zit en de auto met 4 personen alleen nog maar heuvels heeft gezien. Wanneer de auto niet alle 8 cilinders nodig heeft schakelt hij over op 4 cilinders. Alle kleine beetjes helpen zeggen wij dan maar. Benzine is trouwens 80 a 90 cent per liter.

Na een rit van 6 uur was eindelijk LA in zicht. Wij kwamen vanaf de kust kant. Dit betekent dat wij door Malibu reden. Malibu staan bekend om zijn enorme villa's aan de kust waar de rijke der aarden een strand huis (kasteel) hebben. Het is daar allemaal langzaam rijdend verkeer dus wij konden mooi van alle botox, huizen en Bentleys genieten. '' Zien en gezien worden '' is het motto in LA. Wij besloten nog even te gaan tanken in Malibu aangezien onze witte tank weer wat benzine nodig had, en tot onze verbazing hadden wij de eerste celebrity al gespot. Nu zijn wij niet zo van het celebrity spotten maar het was toch wel leuk dat Nick Cannon (de man van Mariah Carey) naast ons kwam tanken in zijn witte Rolls Royce cabrio. Eldar had wel graag een foto met hem gewild maar we hadden geen zin om hem lastig te vallen. Hollandse/Russische bescheidenheid zullen wij het maar noemen.

Na 1,5 uur door het verkeer in LA te hebben geslalomd waren wij aangekomen bij het Ramada Hotel. Een prima hotel met een lekkere ruime kamer. De auto konden wij in de parkeergarage zetten die zich onder het hotel bevond. Ook hadden wij nog vrienden gemaakt met de kleine chineese bewaker van het hotel/parkeergedeelte door hem een fooi te geven terwijl het blijkbaar niet hoefde. Wij snappen het principe van fooi geven nog niet helemaal zo goed, wie wel wie niet, wij geven ze gewoon allemaal wat. Maar die man was er blijkbaar zo blij mee dat het hek naar de garage al open was elke keer dat wij terug kwamen van een dagje LA terwijl de rest met zijn pasje het hek open moest doen.

Na ons in het hotel te hebben geinstalleerd zijn wij lekker bij een Zuid Koreaans restaurant gaan eten aangezien deze ons werd aangeraden en wij Zuid Koreaans eten wel eens wilde proberen. Het eten werd aan tafel (er zat een grote brander in het midden van de tafel) klaargemaakt door de bediening. Heerlijk vers eten met veel groente en lekker vlees. Voor ongeveer 20 tot 25 euro per persoon hebben wij daar heerlijk gegeten en gedronken. Ook voor de stoelgang is Zuid Koreaans eten prima kwamen wij achter haha!.

Bas en Misha zijn daarna lekker naar de hotelkamer gegaan om bij te komen van de lange rit en Eldar en ik (Jasper) zijn daarna nog even naar het bruisende gedeelte van LA gelopen waar een enorme bioscoop is, luxe hotels, barretjes, restaurants en veel gezelligheid. Erg leuk om even rond te lopen.

2 uur later waren ook wij weer terug in het hotel om lekker te gaan slapen.